Rituals – holenderska marka luksusowych kosmetyków i produktów do domu

Rituals to holenderska marka, która oferuje luksusowe produkty do ciała i domu. Założona w Amsterdamie, promuje filozofię odnajdywania szczęścia w małych rzeczach. Artykuł wyjaśnia, czym jest Rituals i co wyróżnia tę markę na rynku.

Co to za marka Rituals?

Marka Rituals powstała w 2000 roku. Założył ją Raymond Cloosterman. Jest to holenderska firma z siedzibą w Amsterdamie. Rituals to pierwsza luksusowa marka, która połączyła sprzedaż produktów do ciała z produktami do domu. Marka kładzie duży nacisk na tworzenie produktów wspierających samopoczucie. Oferuje luksusowe kosmetyki i artykuły domowe. Rituals specjalizuje się w produktach do pielęgnacji i zapachach do wnętrz. Filozofia marki opiera się na haśle „The Art of Soulful Living”.

Misją Rituals jest zapewnienie doskonałego samopoczucia klientom. Nie chodzi tylko o samo piękno. Produkty mają pomóc znaleźć szczęście w małych, codziennych rytuałach. Marka oferuje szeroki asortyment. Znajdziesz w nim mydła, żele do kąpieli, kremy do ciała. Są też szampony, odżywki, perfumy i balsamy do ust. Do domu Rituals proponuje patyczki zapachowe, świece, spraye i dyfuzory.

Historia i rozwój marki Rituals

Rituals rozpoczęło działalność ponad 25 lat temu. Pierwszy sklep otwarto w 2000 roku. Znajdował się on na Kalverstraat w Amsterdamie. CEO Raymond Cloosterman porzucił karierę w wieku 36 lat. Chciał zrealizować swoje marzenie o stworzeniu marki. Rozwój firmy był dynamiczny.

Otwarcie drugiego sklepu zajęło cztery lata. Obecnie Rituals otwiera cztery nowe sklepy co tydzień. Marka szybko zyskała globalną obecność. Prowadzi ponad 1100 własnych sklepów. Są one zlokalizowane w 33 krajach. Rituals ma także 3000+ punktów shop-in-shop. Współpracuje z 3500+ hotelami butikowymi. Posiada ponad 10 000 pracowników na całym świecie. Marka oferuje ponad 800 unikalnych produktów.

Filozofia „The Art of Soulful Living” i wartości Rituals

Centralnym punktem marki Rituals jest filozofia „The Art of Soulful Living”. Oznacza ona sztukę świadomego życia. Celem jest pomoc w znalezieniu szczęścia w codziennych rytuałach. Marka promuje holistyczne podejście do wellbeing. Wellbeing obejmuje integrację ciała, umysłu i duszy. Produkty Rituals mają wzbogacać te małe momenty. Chodzi o chwilę relaksu pod prysznicem. Może to być zapalenie świecy wieczorem. Marka chce, aby klienci czuli się dobrze.

Rituals ma misję stworzenia drogi do zrównoważonego podejścia. Dotyczy to zarówno środowiska, jak i samopoczucia ludzi. Firma jest certyfikowana jako B Corp™. Oznacza to spełnianie wysokich standardów społecznych i środowiskowych. Wartości marki koncentrują się na dobrostanie. Promuje rozwój osobisty i dbałość o planetę.

„Nie jesteśmy tu po to, by sprzedać Ci piękno; jesteśmy po to, abyś czuł się dobrze.”

Oferta produktowa Rituals

Oferta Rituals jest bardzo szeroka. Obejmuje produkty do pielęgnacji ciała, włosów i domu. Dostępne są również perfumy i kosmetyki do makijażu. Marka grupuje produkty w kolekcje zapachowe. Każda kolekcja inspirowana jest inną kulturą lub tradycją. Flagowe zapachy to na przykład The Ritual of Sakura czy The Ritual of Ayurveda.

Wśród produktów do ciała znajdziesz pianki pod prysznic, peelingi i kremy. Do pielęgnacji włosów marka oferuje szampony i odżywki. Sekcja domowa to świece zapachowe, patyczki i spraye do pomieszczeń. Rituals wprowadza innowacje. Dostępne są personalizowane dyfuzory i świece. Można też tworzyć własne perfumy. Marka zachęca do odkrywania refillów. Produkty z możliwością ponownego napełnienia stanowią ponad 24% sprzedaży.

Co to jest Rituals?

Rituals to holenderska marka założona w 2000 roku. Oferuje luksusowe produkty do ciała i domu. Marka skupia się na tworzeniu codziennych rytuałów. Produkty mają poprawiać samopoczucie.

Oto przykładowe kategorie produktów Rituals:

  • Ciało (kremy, olejki, peelingi)
  • Włosy (szampony, odżywki)
  • Dom (świece, patyczki, dyfuzory)
  • Perfumy (dla kobiet i mężczyzn)
  • Prezenty (zestawy podarunkowe)

Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność Rituals

Rituals stawia na zrównoważony rozwój. Firma ma ambitne cele środowiskowe. Planuje osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych do 2050 roku. Chce zredukować emisję CO2 o 50% na produkt do 2030 roku. Marka dba o skład swoich produktów. W 2023 roku 65% produktów zawierało co najmniej 90% składników naturalnych. Kosmetyki nie zawierają konserwantów. Są wolne od syntetycznych i toksycznych dodatków. Produkty Rituals są testowane dermatologicznie. Nie uczulają i nie są testowane na zwierzętach.

Opakowania również podlegają optymalizacji. Produkty z możliwością ponownego napełnienia cieszą się popularnością. Ich sprzedaż wzrosła o 19% w 2023 roku. W 2023 roku zaoszczędzono ponad tonę materiałów. Oszczędzono także ponad 2 mln ton ekwiwalentu CO2. Zaoszczędzono 26,6 miliona litrów wody. 99% przetworzonego aluminium jest w opakowaniach pianek pod prysznic. Kremy do ciała i maski mają opakowania z minimum 95% plastiku z recyklingu. Rituals planuje używać wyłącznie PET z recyklingu w opakowaniach do końca 2025 roku. Marka przeznacza 10% zysku netto na cele dobroczynne (Profit Pledge).

Wskaźnik Wartość (2023)
Produkty >= 90% naturalne 65%
Sprzedaż refillów >24% sprzedaży
Wzrost sprzedaży refillów 19%
Zaoszczędzone materiały >1 tona
Zaoszczędzony CO2 eq. >2 mln ton
Zaoszczędzona woda 26.6 mln litrów
SUSTAINABILITY SAVINGS 2023

Wykres przedstawiający oszczędności środowiskowe Rituals w 2023 roku.

Obecność Rituals na świecie i w Polsce

Rituals ma silną obecność globalną. Posiada ponad 1170 własnych sklepów. Znajdują się one w 33 krajach. Dodatkowo marka ma 4200 punktów partnerskich. Obejmuje to 3300+ punktów shop-in-shops. Sklepy Rituals znajdziesz w centrach handlowych. Są obecne także w hotelach i na lotniskach. Marka posiada pięć spa. Otworzyła pierwszą na świecie przestrzeń Mind Oasis. Flagowy sklep House of Rituals znajduje się w Amsterdamie.

Rituals rozwija się również w Polsce. Nowe salony otwarto w Białymstoku i Rybniku. Sklepy Rituals są w wielu miastach. Znajdziesz je w Warszawie (Złote Tarasy). Są też w Krakowie (Galeria Krakowska) i Olsztynie (Galeria Warmińska). Inne lokalizacje to Legnica (Galeria Piastów) i Mysiadło (San Park Piaseczno). Marka planuje dalszy globalny rozwój.

GLOBAL PRESENCE POINTS

Wykres przedstawiający liczbę punktów sprzedaży Rituals na świecie.

Raymond Cloosterman – wizjoner Rituals

Raymond Cloosterman jest założycielem i prezesem firmy Rituals. To on stoi za wizją marki. Wizja ta łączy luksus z codziennymi rytuałami. Raymond Cloosterman porzucił dotychczasową karierę. Chciał zrealizować swoje marzenie o stworzeniu Rituals. Uważany jest za wizjonera w branży. Holenderski magazyn nazwał go „Panem Perfekcyjnym”. Amerykańskie Vanity Fair określiło go jako „holenderskiego Jamesa Bonda”.

„Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać.”

Raymond Cloosterman podkreśla znaczenie ludzi w firmie. Uważa, że największą dumą napawa go kultura firmy. Chodzi mu o wspaniały zespół. W końcu w tym wszystkim chodzi o ludzi.

Opinie o marce i produktach Rituals

Opinie klientów o marce Rituals są w większości pozytywne. Klienci chwalą przyjemny zapach produktów. Doceniają delikatną konsystencję kosmetyków. Wiele osób uwielbia żele pod prysznic. Uważają je za mały rytuał luksusu. Zapachy do domu również zbierają pozytywne recenzje. Klienci określają je jako subtelne i przyjemne. Perfumy Rituals są opisywane jako wyjątkowe i eleganckie. Kosmetyki do ciała są bogate i odżywcze. Zestawy prezentowe Rituals robią duże wrażenie. Szampony i odżywki są delikatne i efektywne.

„Uwielbiam produkty Rituals, szczególnie ich żele pod prysznic. Każde użycie to mały rytuał relaksu i luksusu, który rozpieszcza moje zmysły.”

Pojawiają się jednak również negatywne opinie. Niektórzy klienci zgłaszali problemy z dostawą. Dotyczyły one uszkodzonych produktów. Inne komentarze wskazywały na niezgodność produktów z opisem online. Zdarzały się też opinie dotyczące obsługi klienta. Klienci sugerowali zwiększenie dostępności kontaktu.

Według niektórych danych, 43% badanych kupiłoby tu ponownie. Ocena serwisu wynosi 6.6, a dostawy 7.4. Opinie o produktach są w większości pozytywne. Klienci cenią naturalne składniki. Zauważają brak koncentratów i tłuszczów zwierzęcych. Kobiety lubią zapach i konsystencję.

Man 100
Kamil

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *