DS 7 – francuski SUV premium. Dane techniczne, historia, opinie

DS 7 to flagowy SUV luksusowej francuskiej marki DS Automobiles. Błyskawicznie stał się flagowym modelem marki. Poznaj jego historię, dane techniczne i co sądzą o nim kierowcy.

Historia i Pozycjonowanie DS 7

Marka DS Automobiles została założona w 2014 roku. Powstała jako marka premium koncernu PSA Group. Kontynuuje ona dziedzictwo francuskiego luksusu w motoryzacji. Carlos Tavares, prezes grupy PSA, zdefiniował tożsamość DS. Jest to ucieleśnienie francuskiej kultury i wrażliwości artystycznej.

Historia marki DS sięga lat 50. XX wieku. Citroën wprowadził wtedy model DS. W 2011 roku narodziła się idea stworzenia osobnej marki premium. DS 7 Crossback zadebiutował w 2017 roku. Był to pierwszy samodzielny model marki DS Automobiles. Należy do koncernu Stellantis.

DS 7 to awangardowo stylizowany francuski SUV premium. Reprezentuje segment D. W 2022 roku samochód przeszedł facelifting. Model został uproszczony do nazwy DS 7. Marka modernizuje swojego flagowego SUV-a. DS 7 celuje w niemieckie towarzystwo premium.

Wersje i Silniki DS 7

DS 7 jest produkowany od 2017 roku. Początkowo jako DS 7 Crossback. Po faceliftingu w 2022 roku zmieniono nazwę na DS 7. Dostępne są różne generacje modelu. Obejmują DS 7 Crossback (2017-2022) oraz DS 7 (facelifting 2022-teraz).

DS 7 oferowany jest z kilkoma rodzajami napędu. Dostępne są silniki benzynowe PureTech. Ich moce to 130 KM, 180 KM i 225 KM. Silniki wysokoprężne BlueHDi mają moc 130 KM i 180 KM. Podstawowa wersja z dieslem HDi ma moc 130 KM. Jego pojemność wynosi 1.5 litra. Moment obrotowy diesla 1.5 BlueHDi to 300 Nm.

Gama napędów obejmuje także hybrydy plug-in E-Tense. Ich moce to 225 KM, 300 KM (z napędem 4×4) i 360 KM (z napędem 4×4). Wersja E-Tense 4×4 360 zawiera silnik benzynowy i dwa silniki elektryczne. Silniki współpracują z 8-biegową przekładnią automatyczną EAT8.

Dane Techniczne DS 7

DS 7 to samochód osobowy typu SUV. Ma 5 drzwi i 5 miejsc. Długość modelu po faceliftingu wynosi 4593 mm. Szerokość to 1891 mm. Wysokość sięga 1625 mm. Rozstaw osi mierzy 2738 mm.

Pojemność bagażnika wynosi 555 litrów. Po złożeniu oparć drugiego rzędu wzrasta do 1752 litrów. Masa własna waha się od 1535 do 1825 kg. Masa własna hybrydy 300HP to 1900 kg. Masa całkowita przyczepy wynosi 1200 kg.

Zbiornik paliwa ma różne pojemności. Dla wersji E-Tense to 43 litry. Dla diesla 55 litrów. Dla benzyny 62 litry. DS 7 E-Tense 4×4 360 mierzy 457 cm długości. Rozstaw osi wynosi 274 cm. Bagażnik ma pojemność 555 dm³.

Poniższa tabela przedstawia kluczowe dane techniczne wybranych wersji DS 7 (po faceliftingu):

Wersja Moc (KM) Przyspieszenie 0-100 km/h (s) Prędkość maksymalna (km/h) Zużycie paliwa (WLTP, l/100 km) Zasięg elektryczny (WLTP, km)
1.5 BlueHDi 130 10.9 195 5.1-5.7
1.6 PureTech E-TENSE 225 8.9 225 5.4-5.6 54
1.6 PureTech E-TENSE 4×4 300 5.9 235 1.2-1.6 66
1.6 PureTech E-TENSE 4×4 360 5.6 240 Niedostępne 81

Dane techniczne aut są dostępne dla wszystkich pokoleń DS 7.

DS7 ACCELERATION


Wykres przedstawia przyspieszenie 0-100 km/h dla wybranych wersji DS 7.

Technologia i Wyposażenie DS 7

DS 7 to wizytówka technologicznych możliwości francuskiego producenta. Zastosowano w nim wiele nowoczesnych rozwiązań. System DS Active Scan Suspension analizuje stan nawierzchni. Dostosowuje pracę zawieszenia w czasie rzeczywistym. Zapewnia to wyjątkowy komfort jazdy.

Samochód wyposażono w zaawansowane systemy wspomagające jazdę. DS CONNECTED PILOT to system półautonomicznej jazdy. DS DRIVER ATTENTION MONITORING monitoruje uwagę kierowcy. DS NIGHT VISION to system noktowizyjny. Warto rozważyć dopłatę do tego systemu. Jest przydatny podczas jazdy po zmroku.

Wnętrze DS 7 oferuje bogate wyposażenie. Centralnym elementem jest 12-calowy ekran dotykowy HD. System multimedialny to DS IRIS SYSTEM. Dostępne są Apple Car Play i Android Auto. Cyfrowy kokpit oferuje tryb jazdy nocnej. Fotele oferują funkcję masażu w 7 wariantach. Dostępna jest wentylacja foteli. System audio Focal Electra zapewnia doskonały dźwięk. Elektryczna klapa bagażnika ułatwia dostęp. System kamer o zasięgu 360 stopni pomaga przy manewrowaniu. Dostępne jest ładowanie indukcyjne telefonu.

Inne technologie obejmują DS ACTIVE LED VISION, znane jako Pixel Led Vision 3.0. Światła Light Veil wykorzystują 33 diody. Wygodniejsze sterowanie multimedialne poprawia ergonomię. Aktywny tempomat utrzymuje bezpieczną odległość. Utrzymywanie pasa ruchu wspiera kierowcę.

  • Warto dodać noktowizor DS Night Vision.
  • Aktywne zawieszenie z kamerą analizującą nierówności zwiększa komfort.

Ceny i Koszty Eksploatacji

Ceny nowego DS 7 zaczynają się od około 199 tysięcy złotych. Jest to cena dla wersji z silnikiem 1.5 BlueHDi 130 KM. Wariant E-Tense 225 KM kosztuje od 243 tysięcy złotych. Hybryda E-Tense 300 KM 4×4 to koszt od 263 tysięcy złotych. Najmocniejsza wersja E-Tense 360 4×4 kosztuje od 304 tysięcy złotych. Wersja La Premiere może kosztować 344 tysiące złotych.

Koszty eksploatacji obejmują ubezpieczenie i przeglądy. Orientacyjny koszt OC to 1200-2000 zł rocznie. Koszt AC może wynieść 4500-7000 zł rocznie. Koszt przeglądu serwisowego to około 1200-2000 zł. Właściciele DS 7 powinni rozważyć dodatkowe opcje ubezpieczenia. Należy do nich ubezpieczenie szyb. Warto zwrócić uwagę na możliwe pakiety serwisowe. Mogą one pomóc w obniżeniu kosztów.

Poniżej przykładowe ceny używanych modeli DS 7 Crossback:

  • DS 7 Crossback 2.0 BlueHDI 180KM 2018 z przebiegiem 193 500 km kosztuje 89 200 PLN.
  • DS 7 Crossback 2.0 BlueHDI 180KM 2019 z przebiegiem 165 888 km kosztuje 85 200 PLN.
  • DS 7 Crossback 2.0 BlueHDI 180KM 2018 z przebiegiem 125 000 km kosztuje 92 500 PLN.
  • DS 7 Crossback 1.6 THP 180KM 2022 z przebiegiem 29 100 km kosztuje 73 900 PLN.

Ceny katalogowe mogą się różnić od promocyjnych. Na przykład, cena katalogowa DS 7 300 KM AWD wynosiła 286 tysięcy. Cena promocyjna mogła spaść do 246 tysięcy.

DS 7 w Opiniach Użytkowników i Recenzentów

DS 7 cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Szukają oni luksusowego i stylowego SUV-a. Model zdobył wiele nagród i wyróżnień. Doceniono jego innowacyjne podejście do produkcji. Średnia ocena użytkowników wynosi 4.8 na 5 gwiazdek. Opiera się na 23 ocenach.

Użytkownicy wskazują na liczne zalety. Należy do nich wyjątkowy design zewnętrzny i wewnętrzny. Chwalony jest wysoki komfort jazdy. Bogate wyposażenie standardowe jest również atutem. Wśród zalet wymieniana jest bezawaryjność. Całokształt samochodu budzi pozytywne odczucia. Silnik zbiera dobre opinie.

Pojawiają się też wady. Właściciele zwracają uwagę na wysokie koszty serwisowania. Problemy z elektroniką są sporadycznie zgłaszane. Zużycie paliwa w wersjach hybrydowych bywa wyższe niż deklarowane. Niektórzy wskazują na niedostatki w kategorii komfortu i ergonomii.

„DS 7 jest autem, które stworzono do wygodnego przemieszczania się.”

„Oryginalny, dopracowany, komfortowy – DS 7 Crossback to samochód dla tych, którzy chcą czegoś, co wyróżni się od tłumu.”

W redakcji Francuskie.pl bardzo lubią ten model. Oferuje eleganckie nadwozie. Ma świetnie zaprojektowane wnętrze. DS 7 z jednostką 1.5 blueHDi jest lekki. Czuje się to w prowadzeniu.

„DS 7 jest modelem, nad którym zdecydowanie warto się zastanowić.”

„Modna sylwetka SUV, świetny design, przyjemne wysokiej jakości materiały wykończeniowe.”

Inne opinie podkreślają nietuzinkowość auta. Przyciąga prezencją nawet laików motoryzacji. Detale potrafią chwycić za serce. Wnętrze DS7 jest świeże i modernistyczne. Uważane jest za najmocniejszy punkt modelu.

„Auto nietuzinkowe i przyciągające swą prezencją nawet laików motoryzacji.”

„Może i kuleje na tym lekko ergonomia, ale w DS 7 czuć ducha premium.”

„Trzeba jeszcze przełknąć cenę. Jest wysoka do momentu, gdy spojrzymy w poczynania konkurencji.”

DS 7 Crossback jest najpopularniejszym modelem marki DS Automobiles. Jest to ciekawa alternatywa dla niemieckich i japońskich SUV-ów. DS7 jest jednym z najlepszych w swojej klasie.

DS7 OPINIONS


Wykres przedstawia oceny poszczególnych aspektów DS 7 wg użytkowników (średnia z 23 opinii).

DS 7 vs Konkurencja

DS 7 to średniej wielkości SUV premium. Został zaprojektowany, aby konkurować z uznanymi modelami. Należą do nich Audi Q5, BMW X3 i Mercedes GLC. Konkurencją są także Alfa Romeo Stelvio, Genesis GV70, Lexus NX czy Volvo XC60. DS 7 celuje w niemieckie towarzystwo.

Porównując DS 7 z Mazdą CX-5 i Volvo XC60, widać różnice. Volvo jest cięższe od Mazdy o 194 kg. Najdroższe auto w tym porównaniu kosztuje 240 970 zł po doposażeniu. Najtańsze to 158 900 zł.

Poniższa tabela porównuje kluczowe parametry DS 7, Mazdy CX-5 i Volvo XC60:

Parametr DS 7 (Diesel 180 KM) Mazda CX-5 (Diesel 184 KM) Volvo XC60 (Diesel 190 KM)
Masa własna (kg) 1703 1661 1855
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9.4 8.6 8.9
Spalanie (l/100 km) 7.0 7.2 7.0
Zasięg (km) 880 800 850
Cena (zł) 223 600 158 900 240 970

Mazda CX-5 jest sportowcem. Wyróżnia się zwinnością i dynamiką. Volvo XC60 urzeka starannością wykonania. Cechuje je wysoka jakość materiałów. DS 7 oferuje reinkarnację francuskiej ekstrawagancji.

Pytania i Odpowiedzi o DS 7

Kto produkuje samochody DS 7?

Samochody DS 7 produkuje marka DS Automobiles. Jest to francuski producent samochodów premium. Marka DS Automobiles została założona w 2014 roku. Należy do koncernu Stellantis, dawniej PSA Group.

Gdzie produkowany jest DS 7?

DS 7 jest produkowany w fabrykach w Sochaux i Shenzhen. Głównym zakładem produkcyjnym jest fabryka w Mulhouse we Francji.

Ile kosztuje nowy DS 7?

Cena nowego DS 7 zaczyna się od około 199 tysięcy złotych. Jest to cena za wersję z silnikiem diesla 1.5 BlueHDi 130 KM. Ceny wersji hybrydowych E-Tense zaczynają się od 243 tysięcy złotych.

Jakie silniki są dostępne w DS 7?

DS 7 oferuje silniki benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe plug-in. Moce silników wahają się od 130 KM do 360 KM. Dostępne są wersje benzynowe, diesla, oraz hybrydy E-Tense z napędem na przednią oś lub 4×4.

Jaka jest pojemność bagażnika w DS 7?

Pojemność bagażnika w DS 7 wynosi 555 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1752 litrów.

Czy DS 7 ma napęd 4×4?

Tak, DS 7 jest dostępny z napędem na cztery koła (4×4). Napęd ten jest standardem w najmocniejszych wersjach hybrydowych plug-in, takich jak E-Tense 300 KM i E-Tense 360 KM.

Man 100
Kamil

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *